Paint & Polish

Paint & Polish

Krassen worden bewust in situ gelaten.
Geeft meer retentie, primer vult deze
grotendeels op. Bovendien, i.g.v. metallic is de schittering vaak levendiger door meerdere lichtinvalshoeken.Het is per slot van rekening crisis dus de idee van vernikkelen even naar het achterhoofd geplaatst. De faceplate wordt kaal geschuurd en ontvet. De originele markeringen gaan helaas verloren. Tot nu toe heeft de zoektocht naar geschikte letters niks opgeleverd. Wellicht wordt de laatste transparante laklaag zonder belettering gespoten. De binnenring wordt afgeplakt en de eerste laag primer gespoten. Na een klein half uur volgt een tweede laag die 24 hr. de tijd krijgt om uit te harden. ‘k Ga nu op zoek naar een geschikte kleur. Grijs, grijs metallic, zwart hoogglans?
eerste laag primer
tweede laag primer

De droogtijd wordt benut door het zichtbare aluminium met Belgacom te behandelen. Na een eerste polijstronde ziet de rand er al een stuk beter uit.

metaaldeeltjes reflecteren ietwat overdreven op de flits
Besloten is de faceplate in metallic zwart te spuiten. In eerste instantie is geprobeerd de originele kleur te mengen met de airbrush-voorraad. Na meerdere stalen te hebben gemaakt, is hier geen duidelijke winnaar uitgekomen. In een doos zat nog een half gevulde spuitbus met metallic zwart dus de keuze is daardoor snel gemaakt. Te meer daar er gepoogd gaat worden de rood-witte belettering terug te laten komen. Verschillende decals zijn besteld alsook een whitemarker-lakpen. In combinatie met het chroom dat niet mint is, zou dit wel eens mooi uit kunnen pakken. Daar wordt in ieder geval op gehoopt.
meer realistische weergave

 

sterrenhemel met gat                                                hoge ISO-score met zelfde gat

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.